Ibex 35, HCH o nova ona alcista?

En el selectiu podem entreveure un possible HCH. La clau és trencar aquests 15.000 punts que anularia la possibilitat.

Però ara per ara sembla que aquesta possibilitat perd força, ja que l'índex està en línea ascendent.

El coll del posssible HCH està en els 13.500 punts.

Apple, HCH invertit trencat

Ara fa dues sessions parlàvem de la possible existència d'un HCH invertit. Doncs bé, avui el seu coll ha sigut trencat amb un gap d'escapament alcista, sembla un escapament fiable.

Per tant serà una bona opció provar fortuna i comprar en el tancament d'avui. L'objectiu serà la projecció de la ruptura, que coincideix amb els 190 dòlars. L'stop el posarem en la pèrdua del coll del HCH.

Ibex 35, 5è recolzament a la directriu

Acabem de veure una espècie de trenc d'alba doji, una pauta molt fiable de canvi de tendència, de baixista a alcista. A més la base del canal ha servit per produir aquesta volta utilitzant-lo de suport.

El volum ha acompanyat en aquesta última candle i sembla que l'índex està en disposició a llançar-se a realitzar una nova ona a l'alça, passant de pautes estacionals.

La validesa d'aquesta pauta de canvi de tendència només el temps donarà o treurà la raó.

Apple, possible HCH invertit

Increible fortalesa la d'Apple. La passada crisis, que ha portat els índexos per sota de nivells des de començaments de 2007, només li han provocat unes pessigolles. A més estem detectant un possible HCH invertit -cal dir que a aquest HCH invertit és poc ortodox, li falta l'hombro esquerre- que podria portar el valor a fites molt altes.

Si es produís la ruptura del coll del HCH -línia blau cel- amb solvència, podria projectar la cotització fins els 190 dòlars.

Per sota els nivells estan clars, té suports importants allà on existeixen línies roses i a la línia de tendència alcista a mig termini.

Fersa, posible HCH

Fersa no sembla molt motivada a pujar en aquestes últimes sessions d'èxtasis alcista en el mercat local. I aquest fet l'ha portat a navegar pel coll del HCH que ha format durant la seva curta vida bursàtil. En properes sessions podrem esbrinar si es fa realitat l'HCH o el deixa enrera per tal d'acompanyar al mercat (alcista, si continua).

Si aconseguís trencar el coll serien bones noticies per la nostra cartera bearish ;)
La sessió d'avui ens ha deixat una gran candle llarga blanca, d'aquelles que poden donar la volta a una tendència. Si ens fixem, ha tancat just en el línia de projecció del trencament del coll del HCH.

Per confirmar una tornada cap a la tendència alcista hauria de superar aquesta linia amb firmesa i la resistència clau dels 4.75 euros, que coincideix amb aquesta primera línia de tendència baixista. Tot això ho hauria de fer amb considerable volum. Si ens fixem en el volum d'avui no hi ha una excessiva diferència amb les sessions anteriors, indicatiu que no aquesta ruptura encara no és del tot fiable.

Increible l'sprint alcista viscut aquestes últimes dues jornades. Només cal veure en el Sabadell, la candle penetrant d'ahir i l'impresionant gap deixat en la candle d'avui.

Tot i no ser una candle molt alcista la d'avui, hem de respectar l'stop posat a l'obrir la posició. Per tant, venem a preu de tancament d'avui i fem plusvàlues.

Shhhh, el Sr. Cava

Interessant anàlisi de la situació realitzar per Jose Luis Cava.

S&P 500, nova ona alcista?

Quan tot el món està esperant un crack, tots els índex mundials deixen una gran candle blanca que podria portar a realitzar un nou tram a l'alça superant màxims històrics.

Sembla que l'S&P pot haver trencat espectacularment un coll de HCH invertit. La projecció de del trencament ens pot portar fins els 1.630 punts, més o menys coincideix amb el sostre del canal verd.

Aquest escapament ens ha obligat a tancar la posició baixista oberta en l'índex. L'espectacularitat de la ruptura ens porta a l'etern dilema de prendre posicions en aquest moment o esperar al corresponent pull-back.

Com que també ha superar el suport horitzontal dels 1.503 anem a adoptar posicions llargues en l'index avui mateix, ja que sembla que esperar un possible pullback podria ser menys probable.

L'stop el deixarem en la pèrdua del coll del HCH invertit. L'objectiu, com hem dit abans, seran els 1.630 punts.
Sembla que la sangria ha cessat, tard o d'hora havia de girar-se la triuta. Sovereign s'ha establilitzat formant un doble terra, i ara el valor es dirigeix a superar la resistència dels 19,39 dòlars, anterior màxim relatiu.

Superar aquest nivell podria voler dir veure un tornada en forma de W. Aquesta W podria tenir el camí lliure fins els 21,50 dòlars. Cal dir que pel camí tenim una resistència important a superar, i no és altre que aquesta directriu baixista a mig termini de color vermell.

Sabadell, modifiquem stop i objectius

El valor està patint les últimes noticies sobre el sector bancari, concretament la falta de liquidesa del Northern Rock.

Amb l'objectiu aconseguit, anem a ajustar els nivells. El nou objectiu serà arribar fins a un gap alcista d'ara fa més d'un any en els 6,16 euros. L'stop el situarem en aquella vella regla que diu que suport violat passa a ser resistència, per tant tancarem la posició en la recuperació dels 6,81 euros.

Avui el sel·lectiu espanyol ha arribat a cotitzar per sota del 13.600, el nivell més baix de tot l'any 2007. Al final ha salvat els mobles remontant a mitja sessió.

Els rumors sobre la falta de liquidesa dels bancs i que es pugui produir un affaire Northern Rock a Espanya ha fet desplomar a tot el sector.

De moment els 13.600 han aguantat, ara la banda de fluctuació de l'ibex es troba entre els 13.600 i 14.000 punts. Rebentar un dels dos nivells podria voler dir un nou tram important en aquella direcció.

S&P 500, intentant remuntar

Al meu entendre l'S&P està dins un lateral comprès entre el 1.364 i el 1.503. Mentres no es trenquin nivells per dalt o per a baix no podem definir una tendència clara, un primer signe de recuperació real seria marcar mínims i màxims creixents com fins ara.

La incertesa en l'economia mundial es veu reflexada en el gràfic.

Futur Bund,

En l'anterior anàlisi ja vam dir que podríem està veient un pull-back en el canal trencat i intentar dirigir-se cap al sostre del canal baixista.

Doncs dit i fet, l'objectiu podrien ésser els 115. Seria interessant respectar els 114.10.

En l'anterior anàlisi dèiem que tancàvem l'estratègia en el valor per avorriment, Popular ens tenia inmers en un lateral, el qual podia està deixant escapar altres oportunitats en altres valors.

Doncs unes sessions després el valor es contagia del pànic venedor i ara mateix la cotització arriba a l'objectiu que nosaltres ens havíem proposat inicialment.

Si encara estiguéssim venuts, ara podríem baixar l'stop en la recuperació dels 13 euros. Avui ha tancat per sota els 12.63 i el volum és força important, podríem veure nous retalls en la cotització. Objectiu 12 euros.

La directriu alcista verda ja porta 3 tocs. Sembla una bona referència a tenir en compte. Tot i que hem de dir que quan més provada, llavors si es trenca aquesta directriu, la sangria pot ser més forta.

En el cas que aquesta línia fos trencada, el següent nivell a seguir serien els 7.000 punts

Des de fa ja un temps, la tendència de l'ibex a mitjà termini la consideríem baixista. Com veiem, l'índex no va aconseguir trencar els 14.400 punts amb solvència, ni va arribar a tocar la primera directriu baixista. Aquests fets són indicatius de feblesa.

Tot i la tornada alcista d'aquests dos últims dies, els 14.000 punts s'estan mostrant difícils de recuperar.

Tot i recuperar-los, el nivell clau seria la superació d'aquesta directriu baixista de curt termini i la recuperació del nivell dels 14.400 punts.

Per a baix, trencar amb contundència els 13.600 punts seria indicatiu de noves baixades en el sel.lectiu espanyol. Els 13.000 punts podrien ser la propera referència.
La crisis Subprime, no es pot resumir millor.

Podríem està immersos al principi d'una crisis

Interessant article d'Antonio Mas, a vegades el teu entorn et pot dir més que grans estudis.
A només uns pocs dies perquè arribi una altre vegada l'11-S, apareixen rumors a la xarxa sobre l'existència de posicions baixistes sobre indexos que podrien arribar a apostar per una baixada del 50% en els propers 15 dies. El Blog Salmón ho detalla.

S&P 500, correcció de la baixada o recuperació?

Per mi aquests 1.503 punts són la barrera entre el cel i l'infern. Per alguna cosa protegeixen la nostra posició oberta en l'índex.

La superació dels 1.503 donaria moltes possibilitats a donar per acabada la tendència baixista a mig termini, i a poder iniciar una nova ona alcista.

Per altre banda, la permenència sota els 1.503 punts podria donar forces a la continuació baixista, deixant aquesta recuperació a una simple correcció tècnica.

Avui Sabadell ha trencat la base del canal alcista per on transitava el valor des de 2003. Com que hem arribat a l'objectiu que ens havíem proposat en l'inici de l'estratègia. Ara toca valorar què podem fer.

Aquesta ruptura pot ésser bona i portar el valor a un primer objectiu de 6.80 euros i un segon de 6.50. L'stop no el canviarem ja que la directriu baixista com a limit juga al nostra favor. Així queda la posició.

Popular, avorreix

Al final, per avorriment en l'estratègia realitzem la primera operació positiva en la nostra Cartera Bearish. Popular ha entrat en un lateral en que porta dos mesos ja.

Com que a vegades s'ha de tenir en compte el cost d'oportunitat, tot i no haver trencat l'stop ni arribat a l'objectiu, desfem posicions i donem per bones les plusvàlues obtingudes. Nous valors ens podran donar estratègies millors.

Tot i que no es va insertar un post en el blog. El passat divendres 31 d'agost vam haver de tancar la posició curta oberta en el valor.

Una sobtat trencament de la resistència dels 3.85 primer i de la directriu baixista en segon lloc, va provocar que ens fes saltar l'stop per un cèntims ara fa una setmana.

Una vegada més Colonial ens porta a les pèrdues, no li tenim presa la mesura a l'empresa que domina Portillo. La Cartera Bearish segueix roja.