Apple, perdent pistonada

Apple ha realitzat una fuga falça intentant trencar el canal blau marí, sostre vigent des de 2003. El fracàs de la ruptura ha portat el valor a desplomar-se en una sessió. Ara té un parell de referències, aquesta directriu blau cel que està tocant i un gap alcista situat en els 127.4$.

Existeix una divergència en el MACD, mentre la cotització marcava nous màxims, el MACD ha realitzat un sostre, un doble màxim. Aquest fet ens indica que el valor està perdent força, i que és possible que estiguem davant una correcció de més calat en el valor, ja que Apple porta de festival en festival des de finals d'abril.

Com dèiem en el comentari de l'anterior anàlisis, ens vam deixar una referència més que podia parar la caiguda, i no és altre que els 19.11 dòlars, gap alcista que iniciava un moviment a l'alça a l'octubre de 2003.

Doncs com per art de màgia, ahir aquest suport devia està en ment, ja que va tancar quasi en el nivell mencionat, concretament en els 19.14. La pèrdua dels 19.11 dòlars podria indicar que en el mitjà termini la cotització podria baixar a la zona dels 16$, sempre hem de comptar amb l'aparició dels corresponents rebots tècnics.

Sovereign es mostra molt dèbil, fins i tot en l'època en què els índexos americans van realitzar un rècord en pujades, i tampoc és un valor que vagi contracorrent, ja que en dies com ahir en què el dow jones i nasdaq pateixen, Sovereign es desploma.

La feblesa s'ha instalat en el valor com si d'un virus es tractés, i en aquests moments el diagnostic està més a prop d'una enfermetat crònica que d'una simple grip.

Amb un requadre groc hem marcat la zona pantanosa per on transita l'ibex des de fa mesos. L´índex porta de cap a tots els seguidors de tendències. Sense una tendència definida i amb l'alta volatilitat és més difícil especular per part del proletariat, no cal dir que alguns tibus deuen està fent el seu agost.

Si fem un anàlis basant-nos en els gaps, podem dir que la zona de ningú està compresa entre els 14.038 i 15.307 punts. Mentre l'índex transiti dins d'aquests dos límits seguirem amb l'avorriment (si no ens atrevim a operar) o l'agonia (si operem seguint tendència) en el nostre cos.

Des del tancament de l'estratègia fallida que no trèiem a escena Colonial, tot i que ens vam enganxar els dits, no hem d'odiar al valor, i a la mínima senyal de trencament fiable del coll del HCH, ens tirarem de cap al costat venedor.

Sembla que estan aguantant al valor amb tot l'armament, però a dures penes poden deixar la cotització per sobre de 4, no aixeca cap des de l'afer Astroc.

Avui ha deixat un espècie d'home penjat que pot ser indicador de la feblesa del valor.

Tan bon punt veiem novetats en la cotització, informarem.

Com molts valors del mercat espanyol, ja fa quasi un any que Unión Fenosa està en lateral. Ara mateix va a temptajar per segon cop aquest any el canal alcista a llarg.

És difícl determinar si és bon moment per les compres. Donat el tram lateral en què està inmers seria millor posposar-les a quan es veiés una ruptura fiable dels màxims, que per una vegada per totes allunyessin el valor del 40 euros.

Per si perdés la base del canal, hem dibuixat un nou canal alcista-lateral amb blau cel que pot servir de suport.

Natraceutical, una altra estratègia precipitada

Vam subestimar el límits dels canals quan vam obrir estratègia baixista a Natraceutical. Com podem veure, la fiabilitat de la línea vermella és absoluta, un dia o altre pot ser trencada, però com no som visionaris, no podem saber quan fins que realment hagi estat trencada.

És possible que el valor vagi a realitzar un pullback a la línea blava per tornar a provar la robustesa de la base del canal.

Estratègia errònea tan per quan es obrir la posició curta com per la posició de l'stop. Mai ens hem de deixar guiar pels impulsos. I haig de reconéixer que en aquestes dues últimes estratègies a Natraceutical, els sentiments han guiat l'estratègia.

Així de vermella queda la nostra cartera bearish.

Per realitzar aquest anàlisi ens servirem del gràfic setmanal, amb el qual podem veure quins poden ser el objectius en el llarg termini.

Com podem veure en el gràfic, una vegada perduda la directriu alcista principal i la mitja de 200 sessions, encara li quedàven un parell de canals a mig termini que podien reconduir la cotització del valor. Però aquesta última candle ha sigut devastadora i ha trencat els dos canals en una sola setmana, fins i tot ha arribat a tocar el suport horitzonal dels 19.28$.

Ara mateix només queda com a suport un mínim (19.28$) realitzat a l'abril del 2004. Aquest és un dels límits que marca el canal lateral per on transita l'acció des de fa 3 anys. Si perdés aquest suport, hi hauria moltes butlletes per anar a parar a l'entorn dels 16 dòlars (15.87$ exactament), que corresponenen a un antic màxim relatiu.

Hem de destacar que el MACD setmanal ja fa força temps que ha entrat en terreny negatiu, un indicador més que pot deixar entreveure que la tendència baixista pot haver-se instal.lat en el valor durant molt de temps. Però no adelantem aconteixaments, ja que en aquests moments el valor encara està en lateral en al llarg termini, però això sí, a curt i a mig està baisista.

Món Creditici

Interessant article sobre la contracció que està vivint el món creditici.
Ja que resulten interessants. Aquí podeu trobar tots el vídeos sobre la sèrie d'Èxits i fracassos empresarials. Com sempre aquests videos extrets del Blog de Wallstreet.

Natraceutical, de llarg a curt

Mai s'ha d'entrar per fe en un valor, però la temptació és molt gran i a vegades un cau en el parany. Mala operació en què s'ha perdut molt, aquests tipus d'operacions s'han d'acabar controlant, ja que sinó podem quedar fora del mercat ben aviat.

Com que la candle d'avui s'ha carregat tots els suports: directrius, fibos, suports horitzontals. Anem a obrir un posició curta en el valor, venem en el preu de tancament d'avui 1.36 amb objectiu a 1.20 on coincideix el retrocés de 61.80% i un antic màxim històric. L'stop de pèrdues el deixarem en la recuperació dels 1.40 en el tancament; fibo del 50% i antic mínim relatiu.

Aquesta és la nostra cartera baixista modificada. I així queda l'alcista.

GAM, al sac!

Tot i que avui ha marcat una gran candle negra que ens podria fet vendre en el pànic, com podem veure realment la nostra posició la vam tancar ahir al pedre els 26.9 al tancament.

Una bona operació, havíem d'intentar acompanyar el valor en la pujada. Al final no ha pogut ser i venem, forma part de l'estratègia.

Actualitzem Loko Trading.

Èxits i fracassos. Polaroid i Kodak.

Vídeo penjat pel blog de WallStreet on s'explica en un interessant reportatge la inadaptació d'algunes empreses als nous temps.

Popular, marcant nou mínim en tancament

Continua la tendència baixista, últimament està realitzant rebots del gat mort que no aconsegueixen trencar la directriu baixista.

Avui ha marcat un nou mínim relatiu en tancament, confirmant la tendència baixista a mitjà termini.

L'objectiu segueix vigent en els 12,63. Continuarem vigilant la nostra estratègia oberta.

Durant aquestes últimes jornades FCC es va decidir a trencar la línia de tendència baixista a mig termini. Com podem veure, al final no pogut ser. Per aquest motiu segueix vigent la tendència baixista a mig termini, i en vigor l'objectiu de 62.14 (o 63) de la projecció del trencament del coll del HCH realitzat el passat abril.

Cal destacar que en gràfic setmanal, l'oscilador MACD ha entrat en negatiu, i això pot ser indicador de canvi de tendència a baixista a llarg termini. Però amb aquest sol indicador no és suficient, hauríem de corraborar-ho amb altres fets.

Ibex 35, lateralitat

El selectiu espanyol topa una vegada i altre amb la barrera dels 15.000. És un simple moviment correctiu per continuar amb la tendència principal o és un moviment de canvi de tendència? De moment la nostra bola de critall no ens pot dir res al respecte.

Avui ha deixat una gran candle negre que ens podria portar una altre vegada als entorn dels 14.600 euros, on ja hi ha un notable suport. Hem de destacar la impossibilitat en diferents temptetives de recuperar el canal alcista creat fa un any. Sembla que avui finalment ha claudicat en aquesta recuperació del canal, properament haurem de refer aquestes línies.

Per altre banda, l'rsi continua donant la divergència baixista, el selectiu es mostra incapaç de trencar aquesta línia de tendència baixista formada en aquest oscilador.

Carles Torrecilla, Freakonomics?

Carles Torrecilla a L'Hora de Plutó de Catalunya Ràdio (15/07/2007)

Intervenció de Carles Torrecilla al programa L'Hora de Plutó de Núria Ribó. Parla del comportament de gent a l'hora de consumir, i quines armes té el màrqueting per aprofitar-se d'aquests comportaments.

Amper

Un clàssic dels "soplos" d'OPA en el mercat continu, Amper entra en la cartera Soplo Trading. Molts personatges ficats pel mig, entra ells el mismissim Javier Tallada. Indra, Telefónica... podrien ser els candidats a quedar-se-la.

Compra a 12,09, com sempre sense stop de protecció ni objectiu inicial. El rumor de venda ja vindrà.

Nova entrada a Soplo Trading.

D'això es tracta, quan una estratègia s'acosta a l'objectiu, la vigilem de prop i realitzem l'acció adequada al mínim moviment en una o altre direcció. En aquest cas no s'ha estat dies jugant amb la resistència 26,90. L'ha trencat solvenment.

Mitjançant aquesta ruptura anem a buscar nous objectiu, ens fixarem en els sotre del canal alcista a llarg termini. Com que l'últim que volem és perdre el que hem guanyat fins ara, ajustarem l'stop. Ja tenim una referència clara que el valor ha de respectar, mitjançant aquella llei encestral que diu que una resistència superada es converteix en suport, anem a posar l'stop de protecció en la pèrdua dels 26,90 euros al tancament de sessió.

Sembla que serà una bona operació per la nostra cartera de Loko Trading.

Montebalito, stop trencat

Una altre estratègia fallida, a part de la inexperiència, aquest mercat està molt difícil. A respectar l'stop de pèrdues i a una altre cosa.

Segurament hauríem d'haver assegurat el canvi de tendència mitjançant la ruptura d'alguna resistència important. Cosa que no vam fer, el canvi per candles que havia deixat tampoc era tan fiable si mirem la gran tendència baixista a mig termini que acumulava. Actuar contra tendència sempre comporta aquests riscos. Així queda Loko Trading.

Crack del 2000

Documental sobre el crack del 2000, un imprescindible.

Cuidadors

Interessant article sobre l'apassionant món dels cuidadors.

Fersa

Com dic en el blog, aquest mes de juliol vaig una mica de cul, per això hi ha una operació tancada que encara no havia posat. És Fersa, teníem una posició venedora oberta. Com que vam comprar abans del començament de l'AK, ens vam veure obligats a comprar a 10,54 a l'últim dia de l'ampliació. Així queda la cartera.

En compte que estem davant el clàssic recurregut alcista de final d'AK. Avui ha tocat màxims històrics, però no ha aconseguit trencar-los amb força. Estem davant d'un possible doble sostre. Demà podrem definir-ho millor.

Natraceutical, qüestió de fe

Tot i que avui ha trencat aquest canal baixista a mig termini amb una candle tampoc molt fiable, ens tirem de cap amb els alcistes i comprem el valor.

Hem comprat a 1.54. Posarem l'stop de protecció per sota tots els suports que comentàvem en l'anterior anàlisi, els 1,40 euros. Anirem poc a poc, el primer objectiu seran els 1.60 euros, i allà analitzarem la situació. Així queda Loko Trading.

Natraceutical, a punt de caramel

Natraceutical ha sigut un dels valors més castigats del continuu des de la correcció a finals de febrer, no ha aixecat cap des d'aleshores.

Tot i que encara no ha realitzat cap figura de volta, podem veure com el MACD està realitzant una divergència alcista. Tot i que això mai pot determinar la compra d'un valor, si que pot donar una pista de la fiabilitat de la volta si es produeix. A més està a tocar la directriu principal alcista i el retrocés del 50% de fibonacci.

Tot això fa que sigui un valor a controlar, el trencament de la primera directriu baixista podria ser una important senyal de compra.

Com podem observar ens ha saltat l'stop de pèrdues en aquest valor, i no precisament avui, sinó el divendres passat a 40.93 euros.

Vam realitzar dues coses malament. Com vam dir, no vam contemplar un gap alcista que estava al voltant dels 40 euros, a més tenim en aquesta zona el retrocés del 23.60% de fibonacci. L'objectiu inicial hauria d'haver sigut aquest mateix gap. L'altre error va ser ajustar massa l'stop, el podríem haver deixat perfectament al 50% de la candle llarga negre.

Però tot i això no hi ha temps per fustigar-nos. Executem l'stop i a una altre cosa. Així queda Loko Trading.

Ibex 35

Sembla que la indecisió s'ha apoderat del nostre index. Després de perdre aquesta directriu que separa la línea del bé i del mal, el pànic venedor no ha aparegut i sembla que està en terra de ningú, fins que no hi hagi un moviment clar, perdre els 14.600 o ruptura d'aquesta directriu baixista a curt termini, no sabrem quin camí prendre.

Inactivitat temporal

Degut a un traumàtic canvi de domicili, és possible que en aquest mes de Juliol les noves entrades en el blog apareixin en contagotes. Una vegada tot estigui a lloc, tornarem a la frenètica activitat :)