Santiago Niño Becerra, lligant liquidesa amb valor

Consisa explicació del catedràtic Santiago Niño Becerra del què pot significar en el fons la falta de liquidesa:

Falta liquidez (la que hay se guarda para cuando no haya nada, nada), falta liquidez, OK; por favor, ¿me pueden decir qué es 'la liquidez'?, pues la liquidez es … un recurso. ¿Recuerdan que aquí han leído en numerosas ocasiones que lo que venía iba a ser una crisis de recursos?; de falta de petróleo y de trigo, de agua y de gas, sí, pero también de falta de 'dinero', y de capacidad emprendedora, y de confianza. El 'dinero' es la manifestación condensada del valor, y no hay valor porque no se puede valorar lo que se genera debido a que faltan recursos esenciales. 'Es un círculo vicioso', ¡claro!, por eso en lo que estamos entrando es en una crisis sistemica.

Via La Carta de la Bolsa

2 comentaris:

Anònim ha dit...

doncs a mi aquest senyor em sembla una mica contradictori, en l'escrit que pertany aquest article diu que no s'ha de comparar amb el cas Suèc de rescat de bancs (punt 36) que no hi ha res a comparar i en canvi al punt 38 o compara amb la crisis del 1929. O sigui la comparació històrica només es vàlida si es per anomenar casos de fracas absolut, ens enfonsem si o si. Sr. Becerra si veu amb tanta claredat el pou on entrem, a lo millor serà capaç de saber con ens en podem sortir, però vostè no parla mai d'això, es que no ven o no el criden a la radio per donar bones noticies?. Escrigui un llibre i el compraré, el posaré al costat de les profecies de Nostradamus i l'apocalipsi o algun drama shakespearià.

Anònim ha dit...

Sobre el concepto de liquidez y las malas prácticas bancarias que nos han llevado a esta crisis, lo mejor que se puede leer es este artículo de Antal Fekete

Publica un comentari a l'entrada